Wyszukiwarki i katalogi firm – warto czy nie warto?


Dzisiejsze możliwości, jakie oferuje Internet w zakresie reklamowania się, są bez porównania większe, w stosunku do tego, co miało miejsce jeszcze kilka lat temu. Pomimo, że Internet był już u Nas w miarę dobrze rozwinięty to jednak reklama w Internecie kilka lat temu stanowiła nadzwyczajne eldorado. Cała branża reklamowa działająca w obrębie Internetu miała jedno zadanie – zjeść portfel klienta w całości i bez reszty. I niestety, przez chwilę odbiło się to negatywnie, ale oczywiście tak być musiało. Dzisiaj możliwości reklamy ale przede wszystkim standardy działania agencji interaktywnych, które je oferują, zmieniły się nie do poznania.

Możliwości są w zasadzie bez ograniczeń, a jedynym ograniczeniem dotyczącym reklamy w sieci jest wyobraźnia i jej ograniczenia. Jeśli by przyjąć, że ludzka wyobraźnia nie zna granic, to możemy też przyjąć, że sposoby na marketing internetowy i jego skuteczną realizację ma w głowie każdy przedsiębiorca. Wymyślenie sobie wizji marketingu w Internecie jest naprawdę szalenie proste, a wynika to właśnie z tego, że takiego marketingu nie ma czym ograniczyć.

Jedną z możliwości, jakie daje dzisiaj Internet i reklama w nim, jest zareklamowanie swojej firmy w internetowych wyszukiwarkach firm i katalogach firm. Kiedyś, zanim pojawiło się takich stron setki w Naszym Internecie, nazywało się to branżą yellow pages. W tej branży królowały i do tej pory królują dwie wielkie wyszukiwarki, na których reklamowały i dalej pewnie reklamują się firmy działające głównie lokalnie. Abstrahując od tego, jak nazywały się te katalogi firm, to reklamowanie się w nich dla wielu firm było wręcz tradycją. Jedne firmy chciały być w wyszukiwarce żółtej a inne w niebieskiej. Dzisiaj takich katalogów firm porobiło się w Internecie mnóstwo. I pytanie nasze, które zadaliśmy w tytule jest takie, czy warto prowadzić w ten sposób swoje działania marketingowe.

Odpowiadamy uczciwie, że wszystko zależy od rzeczywistej wartości takiego katalogu. Jeżeli mamy katalogi we wspomnianych powyżej charakterystycznych kolorach a naprzeciw dwadzieścia innych katalogów, które nie mogą się pochwalić żadnym szczególnym sukcesem, to co się za tym kryje? To, że lepiej się ogłosić na tych dwóch , nawet za duże pieniądze, ani na tych dwudziestu innych nawet za niewielkie pieniądze. Dlatego, że wartościowy katalog firm czy strona z reklamami firm to taki katalog, który jest dobrze postrzegany przez większość wyszukiwarek. Jeśli więc katalog ma bardzo dobre wyniki, jeśli chodzi o prestiż strony, to warto wydać pieniądze, zęby na takim portalu czy w takim katalogu umieścić link do strony internetowej swojej firmy.

Jeśli nie macie strony internetowej to takie portale też mogą posłużyć właśnie zamiast takowej strony. Można sobie zrobić reklamę a taka wizytówka też się będzie pozycjonować w wyszukiwarce. Jeżeli zdarzy się tak, że kiedykolwiek ktoś będzie Was szukał w wyszukiwarkach to znajdzie Waszą reklamę w katalogu firm. Jeśli zamieścicie tam informacje o swojej ofercie, to dotrze ona bezpośrednio do zainteresowanych nią potencjalnych kontrahentów.


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *